lauantai 8. helmikuuta 2014

Flunssaa ja suuren urheilujuhlan tuntua

Kaiken kiirehtimisen jälkeen meikäläisen flunssa paheni. Mulle nousi kurkkukivun lisäksi vähän lämpöä, ja aiemmin mainitut merivesi-pillerit eivät auttaneet. Valentina antoi mulle veteen sekoitettavaa vahvaa lääkettä, jota muistan aiemminkin käyttäneeni. "Oletteko autolla?" kysyi taannoin myyjä multa kun sitä ostin Petroskoissa. :D hieman herätti epäilyksiä silloin. Sen lisäksi Valentina loihti mulle vodkasta, kuumasta vedestä ja hunajasta melkoisen setin, joka tuli irvistellen nieltyä.

Eilen jäin kotiin lepäilemään, ja vanhan kansan hoitometodit saivat jatkoa. Valja (Valentina) sekoitti pari tippaa ainetta x veteen, ja mun tuli niellä sitä pari kulausta, kurlailla ja sylkeä loput pois. Oon aina aiemmin luullut, etten osaa kurlutella vettä, mutta niin se vain "hädän tullen" onnistui :D Sen lisäksi mun piti lusikalla puhdistaa kieli niin syvältä kuin mahdollista, että pöpöt lähtisivät pois - niin ja haistella valkosipulia :D Sen jälkeen Valja käski mun käydä makaamaan ja haki jääkaapista jotain. Tuubista tuleva oranssinruskea aine näytti ja haisi sinapilta, ja sitä se olikin, sillä Valja myös maistoi sitä. Hän levitti sitä paperille, painoi sen vasten paljasta rintakehääni ja asetti päälle kelmua ja huivin, jotta rintakehä lämpenisi, mutta huivi pysyisi puhtaana. Siinä sitä sitten maattiin pidellen tätä systeemiä paikoillaan, Valjan huutaessa välillä, että "LÄMPENEEKÖ? JOKO POLTTAA?" :D

Siinä sinapit rinnuksilla pysähdyin ajattelemaan koko tilannetta ja mua nauratti aivan hulluna. En ees muista milloin joku olis nähnyt niin paljon vaivaa pikkuflunssaa parantaakseen. Ei tartte kenenkään kotona huolehtia, ettei musta pidettäis huolta! Enemmän kuin mitään toivon, että nämä auttaa. Luonnolliset konstithan ne parhaita on, ja plasebovaikutus on yksi suurimmista parantavista voimista, eikös?

Tässä meikä ihmeitä ja polttelevaa tunnetta odottaessa. Kyllähän se muuten lämmitti, sekä mieltä että kehoa. =)

Seuraavaksihan sinapit piti laittaa jo naamaankin... :D

Illalla luvassa oli olympialaisten avajaiset, ja päätettiin Katjan kanssa kokata illallista, koska hän kertoi löytäneensä hyviä reseptejä netistä. Lisäksi olin päivällä sopivan tilaisuuden tullen kertonut Valjalle kasvissyönnistäni, joten haluttiin tehdä hälle hyvää kasvisruokaa. Valja ei tietystikään täysin ymmärtänyt ruokavaliotani, mutta yllättävän monilta osin kyllä. Hän itse ostaa lihansa kylästä pieniltä farmeilta ja pakastaa biojätteensä parvekkeella, jotta voi viedä ne keväällä lannoitteeksi mökkinsä kasvimaalle! "Toiset maksavat lannoitteista, joten miksi minä heittäisin rahaa pois?" Hän kysyi nauraen. No niinpä!
Valja muutenkin on tosi spesiaali tapaus: erittäin avoin, huumorintajuinen ja vahva persoona, monet miesseikkailut kokenut reilu 60v sinkku. Lisäksi hän on ollut todella aktiivinen kommunisti, ja käskikin lähettää terkkuja kotiin, että kommarin hoivissa eletään :D Eipä taida meidän porukoita haitata ollenkaan!

Katja kokkailemassa. Menussa oli papupihvejä, porkkanakeittoa ja uuniperunoita. Voi jumpe, että oli hyvää! Valjakin ylisti pihvit maasta taivaisiin moneen kertaan =) 
Tässä meidän illanviettopaikka, keittiö. Taustalla tv:ssä tietty suuren urheilujuhlan hurmaa. Oltiin aloittelemassa illallista ja Valja nosti yrttimäistä viinaa pöytään. "Kolme shottia on minun normi", hän sanoi, ja niinhän sitä juotiin ja nostettiin maljoja :D
Minä ja Valja, joka ei tykännyt olla kuvattavana, koska hän ei ollut laittautunut. Kuvaushetkellä taisin juuri virkkoa hälle, että "en minäkään ole, mutta ei se haittaa kun tämä hieno hetki on nyt!"


Hirmuisen hieno hetki se olikin =)

<3: Masha






2 kommenttia:

  1. Nasta täti, kun huolehtii noin hyvin sinusta pikkuisesta!

    VastaaPoista
  2. No on! :) ja tänään kerroin sille sinun touhuiluista niin se oli ihan innoissaan kun tulet!

    VastaaPoista